loading...
بيرجند سرا
بيرجند سرا در خدمت شما
تبليغات ارزان در بيرجند سرا

جاي تبليغات شما
اينجا تبليغات کنيد

محمد بازدید : 160 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

امام موسی صدر « حفظه الله » اولاد امام خمینی « ره » 
فرستنده : عباسعلی ایزدی مقدم

امام خميني (ره) و امام موسي صدر : آقای صدر مردی است که من می توانم بگویم او را بزرگ کرده ام. او به منزله یک اولاد است برای من و من امیدوارم که ایشان با سلامت برگردند و بسیار مورد تأسف است که ایشان را ما الان نمی بینیم در بین ... 

به ادامه مطلب بروید

امام موسی صدر « حفظه الله » اولاد امام خمینی « ره »


امام خميني (ره) و امام موسي صدر :

آقای صدر مردی است که من می توانم بگویم او را بزرگ کرده ام. او به منزله یک اولاد است برای من و من امیدوارم که ایشان با سلامت برگردند و بسیار مورد تأسف است که ایشان را ما الان نمی بینیم در بین خودمان. (صحیفه نور جلد12-ص 319)

 آیت الله سید محمدعلی موحد ابطحی اصفهانی نقل می کنند : روزی در نجف به حضرت امام خمینی (ره) عرض کردم : آقا فرض کنیم که انشاالله بر طاغوت ایرن پیروز شدیم، آيا کسی را دارید به جای آن در رأس امور کشور بگذارید و او هم بتواند به خوبی از عهده اداره کشور بر آید؟ دیدم ایشان نظر به آقا موسی دارند و گفتند: آقا موسی رفیق خودت !                   

 پس از ناپدید شدن سید موسی ، امام خمینی (ره) هیچ گاه معمر قذافی (لعنه الله علیه) را به حضور نپذیرفتند و همواره می فرمودند : « او هنوز مسأله آقا موسی را برای ما حل نکرده است. چگونه او را بپذیرم ! » .

 حضرت امام (ره) به هنگام عزیمت اولین سفیر ایران در لیبی به وی تأکید کردند: « هر وقت در مورد آقا موسی خبری به دست آوردید مرا بلافاصله و بدون واسطه در جریان قرار دهید. در این مورد با هیچ کس دیگر صحبت نکنید. حتی با احمد » .

  

نمايي از تواضع :

ماشین امام یک فولکس کوچک بود و او که قدی بلند داشت، هنگام  نشستن دچار زحمت می شد. چند بار سئوال کردم که آقا جان چرا  اصرار دارید از این ماشین کوچک که در آن به زحمت می افتید ، استفاده کنید. در جوابم می گفت : برادر ما داریم به دیدن مردم فقیر  و محروم جنوب می رویم. اگر آن ها ببینند سید موسی با ماشینی  شیک و مدل بالا آمده است، احساس کوچکی و حقارت خواهند کرد.  نباید از موضع بالا با مردم برخورد کنیم. باید با مردم متواضع باشیم.  باید مثل خودشان زندگی کنیم ، این ها کسانی هستند که خداوند دوستشان می دارد، ما هم باید این ها را دوست بداریم .

 

امام موسی صدر در منظر ديگران :

سیدحسن نصرالله : ما برای افتخاراتی که برای جهان عرب آوردیم ، چیزی نمی خواهیم. فقط از آن ها می خواهیم امام موسی صدر را به ما برگردانند .

گرترود بل مورخ و عرب شناس انگلیسی : در چهاردهم مارس 1920 در کاظمین گروهی را ملاقات کردیم که مسلمانانی سرسخت و ضد انگلیسی بودند و سرکرده آنان خانواده ای بود به نام « صدر » که به دلیل آمیزه های مذهبی خویش در تمامی دنیای شیعه نامدار بودند .

جرج جرداق : اگر روحانیون مسلمان ، اسلام را همانند امام صدر عرضه می کردند ، اثری از مسیحیت و سایر ادیان باقی نمی ماند .

 

جملاتی از امام موسی صدر :

شرف قدس اجازه نخواهد دادکه بدست غیر مؤمنین آزاد شود .

امام خمینی استاد من و همه علمای مبارز ایران است . اوست که می تواند رژیم شاه را سرنگون سازد .

مسئولین امر ما را بسیار نصیحت می کنند، حرف های خوب هم که در دنیا بسیار است. نصیحت های گران مایه و این سخنان بسیار خوب را برای خودتان نگه دارید و بیایید با دست هایتان به ما کمک کنید .

پایان مطلب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
تبليغات ارزان در بيرجند سرا
تبليغات ارزان در بيرجند سرا تماس بگيريد

تبليغات در سمت چپ
تبليغات در بيرجند سرا